Category: Web pamokos

Kuo skiriasi kenkėjiškos programos nuo virusų

virusai

Neseniai vykusi arši kova su išpirkos reikalaujančia kenkėjiška programa WannaCry priminė, kad daugelis nesuprantame, kas yra virusas, o kas kenkėjiška programa. Pasikalbėję su Ugetfix.com portalo ekspertais pabandysime paaiškinti labai paprastai, kas yra kas.

Kenkėjiška programa

Visos programos, kurių tikslas – kenkti kompiuteriams ar jų savininkams yra kenkėjiškos. Angliškai „malicious software“ gavo sutrumpinimą malware. Kenkėjiškos programos gali būti kelių rūšių:

  • Virusai;
  • Klavišų skaitytuvai – keyloggers;
  • Išpirkos prašančios programos – ransomware;
  • Šnipinėjimo programos – spyware;
  • Trojos arkliai – Trojan;
  • Reklaminės programos – adware.

Tiesa, paskutinės ne visų yra laikomos kenkėjiškomis, nors jų išnaikinimas kartais būna net sudėtingesnis, nei kai kurių virusų.

Virusai

Viena iš kenkėjiškų programų rūšių, kurių tikslas – sugadinti kompiuterį arba tam tikras programas. Virusas turi unikalią savybę daugintis savarankiškai keliaudamas iš vieno kompiuterio į kitą. Jei atsidarėte virusu užkrėstą dokumentą, greičiausiai jūsų pašto dėžutės kontaktai irgi gaus iš jūsų tą patį virusą, nes jis siekia daugintis bet kokiais būdais.

Klavišų skaitytuvai

Tai retesnė kenkėjiškos programos versija, tačiau jie turi labai aiškų tikslą – fiksuoti viską, ką paspaudžiate ant fizinės klaviatūros. Ypač įvairius slaptažodžius. Klavišų skaitytuvas yra pagrindinis būdas sužinoti elektroninės bankininkystės slaptažodžius, kad paskui piktavaliai galėtų prisijungti ir ištuštint žmogaus sąskaitas.

Išpirkos programos

Tai speciali programa, kuri užblokuoja prieigą prie kompiuterio sakydama, kad reikia sumokėti išpirką ir tada failai bus atblokuoti. Keista, bet tokios programos mėgsta apsimesti policijos priemonėmis. Tada skiriama „bauda“ už nelegalaus turinio atsisiuntimą, kuri turi būti sumokėta tikrai ne į policijos sąskaitą. Tokia programa WannaCry buvo neseniai sukėlusi kibernetinio saugumo ekspertus ant kojų, nes ją išvalyti buvo gana sudėtinga. Programišiai tokiomis programomis siekia gauti pinigų.

Šnipinėjančios programos

Tai vienos iš pavojingiausių programų. Jų tikslas sėdėti tyliai kompiuteryje ir sekti tam tikrą veiklą – slaptažodžius, puslapių apsilankymų istoriją. Jų tikslas – rinkti informaciją, kurią vėliau galima panaudoti šantažui, pinigų vagystėms ir t.t.

Trojos arkliai

Tai programos, kurios apsimeta ne tuo, kas iš tikrųjų yra. Pavyzdžiui jos gali dubliuoti oficialių svetainių išvaizdą, kad tik suklaidintas vartotojas būtų užkrėstas. Tada programa tyliai sėdi kompiuteryje ir laukia piktavalių nurodymų. O jie gali būti patys įvairiausi – panaudoti kompiuterio resursus DDOS atakoms, įdiegti išpirkos programą ar pavogti slaptažodžius.

Visų šių kenkėjiškų programų reikia saugotis – neatidarinėti įtartinų nuorodų, reklamų, failų.

Antivirusinė ir antimalware programos

 

Ir pabaigai – skirtumas tarp programinės įrangos. Antivirusinės programos yra skirtos apsaugoti kompiuterį nuo virusų patekimo. Antikenkėjiškos programos yra skirtos jau įdiegtas kenkėjiškas programas aptikti ir išvalyti. Jos įsidiegiamos dažniausiai pasireiškus tam tikriems simptomams. Rekomenduojama iš karto turėti abi programas, tada būsite kur kas saugesni.

 

Kategorijose: Web pamokos Tagged with: , , , , ,

Interneto puslapių kūrimas: 3 patarimai ieškantiems specialisto

interneto puslapiu kurimasKaipmat prireikė internetinės svetainės ar elektroninės parduotuvės, tačiau nesigaudote kainose? Internetinėse paieškos sistemose suvedę terminą „internetinio puslapio kūrimas kaina“ gausite rezultatus, o juose matysite kokius preliminarius tinklapių kūrimo įkainius nustato dabartiniai paslaugų teikėjai. Verta žinoti, kad dėl interneto svetainės sukūrimo nebūtina kreiptis į įmones – šias paslaugas teikia ir privatūs specialistai. Jie gali pasiūlyti ne ką prastesnės kokybės paslaugas. Bet, turėkite galvoje, kad tinklapių kūrimo įkainiai yra nustatomi atsižvelgiant į daugelį faktorių. Dėl to kai kurie paslaugų teikėjai gali nustatyt didesnes, o kiti – daug mažesnes kainas. Į ką reikėtų atsižvelgti užsisakant svetainių kūrimo paslaugas?

Specialisto patirtis. Renkantis paslaugų teikėją, kuriam pateiksite užsakymą dėl tinklapio sukūrimo, būtinai pasidomėkite kokia yra jo patirtis. Tie, kurie renkasi mažai patirties turinčius specialistus, neretai sumoka mažesnes sumas, tačiau neretai gauna ir gerokai prastesnės kokybės paslaugas. Kuo pasireiškia ta prasta kokybė? Interneto svetainės sukuriamos su „skylėmis“, todėl jas nulaužti yra be galo lengva. Dėl to vertėtų atsakingiau rinktis specialistus, nes toli gražu ne kiekvienas yra profesionalas.

Atliktų darbų sąrašas. Galvojate ar pasirinktas specialistas tikrai bus tiek kompetetingas, jog įgyvendintų visus jūsų norus? Tai jums pasakyti gali specialisto pateikiamas atliktų darbų portfelis. Tai reiškia, kad visuomet reikėtų atidžiai peržiūrėti pateiktus atliktus darbus – jeigu matysite, kad tame sąraše yra interneto svetainių, kurios atrodo moderniai ir šiuolaikiškai, tai tuomet galbūt ir nereikės abejoti specialisto gebėjimais.

Kokybės garantija. Bene vienas svarbiausių kriterijų renkantis specialistus – garantinis laikotarpis. Šioms paslaugoms jis taip pat suteikiamas. Jis reikalingas tam, kad specialistui baigus darbus, jūsų svetainė būtų bent kažkurį laiką prižiūrima. Tarkime – praeis keli mėnesiai ir jūsų tinklapį kažkas nulauš. Tai būtų specialisto, kūrusio tą tinklapį, kaltė, nes ji paliko saugumo spragų. Žinoma, įsilaužimai vykdomi ir dėl kitų priežasčių. Tačiau dėl to reikėtų visuomet rinktis specialistus, siūlančius garantiją bent keliems mėnesiams, jog esant kažkokiems sutrikimams, jie būtų pašalinami. Jeigu tie sutrikimai būtų ne dėl specialisto kaltės, tai tuomet jūs tiesiog būsite apie tai informuoti ir tiek.

Tai trys svarbiausi kriterijai, kuriais būtina remtis tiems, kuriems reikalingas interneto puslapio kūrimas. Sutinkate su jais?

Kategorijose: Įvairios pamokos, Web pamokos

Svetainės optimizacija – kas tai per procesas?

svetainės optimizacijaTam, kad galėtumėte suprasti kas yra svetainės optimizacija, pirmiausia reikia išsiaiškinti SEO termino reikšmę. SEO yra angliško žodžių junginio sutrumpinimas, kitaip vadinamas search engine optimization. Lietuviai SEO išverčia kaip optimizacija paieškos sistemoms.

Svetainės optimizacija paieškos sistemoms – tai procesas, kurio metu svetainė arba pasirinktas puslapis yra iškeliama pagal atitinkamą raktažodį į pirmuosius paieškos sistemos rezultatus.

Kaip atsidurti pirmosiose paieškos sistemos pozicijose?

Tam, kad būtų tinkamai atlikta svetainės optimizacija, pirmiausia reikia kreiptis į seo paslaugas teikiančias įmones, kuriose dirba seo specialistai, geriausiai išmanantys optimizaciją paieškos sistemoms. Seo specialistai – tikri savo srities asai.

Procesas

Tinkama svetainės optimizacija yra ilgas, tačiau daug vaisių atnešantis procesas. Svarbiausia viską daryti žingsnis po žingsnio pergalės link. Norėdami iškelti kliento svetainę į pirmąsias paieškos sistemos pozicijas, seo specialistai kantriai atlieką savo darbą.

Tam, kad svetainės optimizacija būtų tinkamai atlikta, pirmiausia seo specialistai padaro gilų raktinių žodžių tyrimą. Raktinių žodžių tyrimas padeda nustatyti, kurie raktažodžiai yra dažniausiai įvedami į paieškos sistemą atitinkamoms paslaugoms ar informacijai surasti.

Antra, seo specialistai nuosekliai ištiria konkurentų veiklą ir numato žingsnius, kuriuos reikės atlikti norint juos pralenkti.

Trečia, seo specialistai atlieka vidinę ir išorinę svetainės optimizacijas. Vidinė svetainės optimizacija – unikalaus turinio sukūrimas, tinkamas pavadinimo parašymas, nuotraukos, nuorodos įkėlimas ir t.t. Išorinė svetainės optimizacija – svetainė sutvarkoma iš išorės, pavyzdžiui įkeliamos išorinės nuorodos į kitus puslapius ir pan.

Ketvirtas etapas – nuolatinis svetainės prižiūrėjimas, konkurentų veiklos sekimas ir lankytojų srauto stebėjimas.

Rezultatai

Tinkamai atlikta svetainės optimizacija iškelia svetainę į pirmąsias paieškos sistemos pozicijas. Atsidūrusi lankytojui labiausiai matomoje vietoje, ji pati jį pritraukia. Padidėję lankytojui srautai lemia svetainės žinomumą, didesnį jos teikiamų paslaugų ar prekių pardavimą. O pardavimai lemia didelį pelną bei verslo plėtimąsi. Taigi, SEO – optimaliausias verslo sėkmės garantas.

Kategorijose: SEO pamokos, Straipsniai, Web pamokos Tagged with: , , , ,

Google reklama vaizdinės reklamos tinkle: kas tai?

Google reklamaKalbėdami apie Google AdWords privalumus, dažniausiai analizuojame paieškos tinklo skelbimus, tuo tarpu Google reklama vaizdinės reklamos tinkle aptariama sąlyginai retai. Vis dėlto, jei ieškote efektyvių būdų potencialių klientų srauto ir verslo apimčių didinimui, minėtoji reklamos forma padės siekti užsibrėžtų tikslų. Reklama Google vaizdinės reklamos tinkle šiandien yra viena produktyviausių priemonių, padedanti didinti įmonės ar prekinio ženklo žinomumą, pristatyti naujoves, pritraukti naujų klientų srautą, palaikyti pirkėjų lojalumą ir užtikrinti didesnius pardavimo rodiklius.

Reklama Google vaizdinės reklamos tinkle – tai įvairūs vaizdiniai skelbimai, besiskiriantys savo formatu. Minėtieji skelbimai gali būti rodomi tiek Google priklausančiose svetainėse, tiek Google partnerių svetainėse. Tiesa, pastarosios turi turėti įdiegtą Google AdSense reklamos skelbimų rodymo sistemą. Jei nusprendėte reklamuotis Google priklausančiose svetainėse, nepamirškite, kad minėtoji reklamos forma nenaudojama paieškos svetainėse, pvz., Gmail.

Vertinant Google vaizdinės reklamos tinklo privalumus, būtina išskirti tikslingą vartotojų pasiekimą, t. y. reklama leidžia pasiekti asmenis, apsilankiusius pasirinktos tematikos tinklalapiuose. Be to, Google reklama leidžia pasirinkti tikslinę auditoriją ne tik atsižvelgiant į nustatytus raktažodžius, bet ir remiantis svetainių turinio temomis. Vienas esminių privalumų yra tai, kad vaizdinės reklamos tinkle yra milžiniškas kiekis įvairios tematikos svetainių, o tai reiškia, kad jūs, kaip reklamos užsakovas, praktiškai visuomet turėsite galimybę rinktis iš plačios pasiūlos ir užtikrinti, kad reklama būtų transliuojama tinkamame kontekste. Internetinės rinkodaros specialistai primena, kad reklama vaizdiniame tinkle gali būti planuojama ir naudojant remarketingo (pakartotinės rinkodaros) principus arba pasirenkant konkrečias svetaines.

Jei siekiate efektyviausių rezultatų ir norite užtikrinti didžiausius pardavimo mastus, privalote bendradarbiauti su internetinės rinkodaros specialistais, kurie padės parinkti tinkamiausias reklamos priemones ir užtikrins, kad Google reklama bus didžiausią investicinę grąžą žadančia reklamos priemone. Nepamirškite, kad Google vaizdinės reklamos tinkle leidžiami skirtingų formatų skelbimai, todėl galite transliuoti tiek tekstinius skelbimus, tiek animuotus ir statinius reklaminius skydelius ar vaizdo įrašus YouTube kanale.

Google vaizdinės reklamos tinklo kainodara gali būti laisvai pasirenkama, pvz., jūs galite būti apmokestinti už reklamos parodymus arba už paspaudimus ant reklamos. Pastaroji apmokėjimo sistema yra vienas dažniausių ir populiariausių verslininkų pasirinkimų. Vieno paspaudimo kaina priklauso nuo daugybės atskirų faktorių ir gali keisti nuo kelių iki keliasdešimt eurų. Siekiant išvengti nemalonių staigmenų, rekomenduojama nustatyti maksimalią vieno paspaudimo kainą ir niekuomet nemokėti daugiau, nei buvo numatyta. Tiesa, pati Google AdWords sistema paremta aukciono, t. y. kainų siūlymo, principu, todėl vieno paspaudimo kaina gali keistis.

Kategorijose: SEO pamokos Tagged with: , , ,

Trumpas gidas apie Google reklamą

Žinomas faktas, kad reta internetinė parduotuvė gali išgyventi be Google Adwords – reklaminių skelbimų Google paieškos rezultatuose. Kai kurios iš jų generuoja apie 90 procentų pardavimų būtent šiuo metodu. Retas kuris interneto vartotojas eina iki dešimto paieškos rezultatų puslapioi, dėl to yra labai svarbu būti kuo aukštesnėse vietose pagal savo raktines frazes. Google Adwords yra vienas iš Google reklama būdų, tačiau jų yra ir daugiau.

Google Adwords dažniausiai pasirenka įmonės, kurios nori padidinti savo pardavimus, potencialių lankytojų srautą. Sukūrus, sukonfigūravus paskyrą, paleidžiama reklama ir jau tą pačią dieną galime matyti reklamuojamą tinklapų Google rezultatuose pirmose pozicijose, sąraše viršuje. Apmokestinami tik paspaudimai. Google Analytics pagalba galima fiksuoti konversijas – koks skaičius lankytojų, paspaudusių ant reklamos skelbimų nusipirko prekių ir už kokią pinigų sumą. Tokiu būdu labai paprasta palyginti reklamai išleistus finansus ir parduotų prekių uždarbį. Jeigu svetainėje nėra elektroninės prekybos – kaip konversiją galima nustatyti užejimą į kontaktų direktoriją, ar užklausos formą.

Adwords reklamaBanerinė Google reklama yra skirta įvaizdinėms reklaminėms kampanijoms. Banerius galima rodyti konkrečių miestų gyventojams, pasirinkus jų lytį, amžių, pomėgius, tematikas ir raktinius žodžius. Mokestis skaičiuojamas tik nuspaudus ant banerio ir papuolus į užsakovo interneto svetainę. Baneriais reklamuotis mėgsta mažmeninės prekybos įmonės, orientuotos į galutinį vartotoją.

Kita Google reklama yra remarketingas. Tai – pakartotinė banerinė reklama, pasirodanti vartotojui, atsitiktiniuose puslapiuose naršant internete. Remarketingas yra naudingas potencialiems lankytojams padėti apsispręsti ir neleisti pamiršti apie tinklapį, iš kurio jis išėjo. Įsidiegus į svetainę remarketingo kodą, galima kaupti lankytojų duomenis ir po kurio laiko tuo pačiu metu jiems rodyti norimą reklaminį banerį.

Youtube vaizdo klipai – tai Google reklama rodoma prieš prasidedant bet kuriam vaizdeliui Youtube portale. Apmokestinimas yra už peržiūras. Mokama tada, kai lankytojas peržiūri bent pusę minutės reklaminio vaizdelio. Jeigu vaizdelis uždaromas greičiau nei per trisdešimt sekundžių, už peržiūrą nemokama. Youtube dažniausiai reklamuojasi tie, kurie turi ir nori ką papasakoti apie savo paslaugas ir prekes.

Gmail reklama – tai Google reklama rodoma elektroninio pašto aplinkoje. Principas yra panašus kaip ir Google Adwords reklama. Pasirenkami tikslingi raktiniai žodžiai ir pagal juos rodomas reklaminis skelbimas. Nuspaudus jį, vartotojas nukreipiamas į elektroninio laiško formą, kurioje matomas pasiūlymas su grafiniais elementais. Gmail yra galimybė rodyti reklamą netgi konkurentų klientams.

Google reklama turi daugybę formų, visos jos turi skirtingas paskirtis. Esant skirtingiems reklamos tikslams, naudojamos ir skirtingos priemonės. Iš pirmo žvilgsnio – apsispręsti nelengva. Todėl geriausiai būtų nusistatyti savo tikslinę auditoriją, pasiskaičiuoti reklamai skiriamą biudžetą ir kreiptis į profesionalią digital agentūrą, kuri galės deramai pakonsultuoti.

Kategorijose: Web pamokos Tagged with: , ,

Virtualus turas – nauja erdvė reklamai

Pristatyti save ir savo veiklą yra dešimtys skirtingų būdų. Vieni jų – efektyvūs ir veiksmingi, kiti labiau tinka prekės ženklo populiarinimui. Pasirinkti reiktų tik tuos, kurie tinka jūsų verslui. Jei galite pasigirti savo aplinka – patalpomis, biuru, vieta, kurioje esate įsikūrę, rekomenduojame išbandyti virtualųjį 3D turą. Tai naujausia interneto reklamos priemonė, kurią pagaminti Lietuvoje gali keliolika žmonių ir įmonių.

virtualus turas

Virtualus turas – interaktyvi reklamos forma, todėl reikia pagalvoti, kas turėtų būti akcentuojama pirmiausiai. Kartais fasadas būna nelabai įspūdingas, dėl to tokio turo lankytojas nesuintriguojamas pakankamai, kad išnaršytų visas turo „pakampes“. Virtualus turas yra efektinga priemonė, kai vaizdai yra įspūdingi. Jei vaizdai ne tokie jau įspūdingi, jį tenka praturtinti papildomomis priemonėmis. Virtualiajame ture galima patalpinti nuotraukų galerijas, kurios suteiktų lankytojui papildomos informacijos apie jūsų veiklą. Taip pat nepamišytų ir garsinis fonas, kuriame būtų pateikiama reklaminė žinutė, o ne šiaip migdantis ir neasociatyvus skambesys. Aktoriaus įgarsinta žinutė gali būti naudinga ne tik prekės ženklo populiarinimui, bet ir pardavimų skatinimui.

Įdomu tai, kad virtualiajame ture gali būti „įmontuotas“ ir vaizdo klipas. Aišku, interjere gali būti pavaizduotas televizorius arba ekranas, kuriame tas klipas paleidžiamas, vos tik lankytojas pasieka tam tikrą tašką.

Tai tradicinis virtualus turas. Interaktyvioji reklama šioje vietoje nesustoja. 3dturas.lt kūrėjai pristato naują reklamos rūšį – interaktyvioji 3D svetainė. Tai informacija, kuri talpinama virtualiame ture. Įsivaizduokite, kad virtualus turas yra pagrindinis jūsų įmonės puslapis, kuriame reikia pateikti papildomą informaciją apie teikiamas paslaugas. Tai daroma tekstiniu būdu ir video klipais. Interaktyvioje 3D svetainėje galima patalpinti ir elektroninę parduotuvę, todėl tokia svetainė tampa pilnaverte internetine parduotuve, kurioje galima ne tik apsidairyti, bet ir užsisakyti norimas prekes. Galimybės – neišmatuojamos ir galima sakyti, labai intriguojančios. Tokį puslapį galima „įklijuoti“ į bet kurį kitą puslapį, kur palaikomas HTML kodas. Tai dar vienas ryškus privalumas, kuriuo pasigirti gali tik Youtube video klipų kanalai. Virtualus turas – beveik tobula reklamos forma, kuri dabar ateina į Lietuvą. Be to, kosminių pinigų nekainuoja. Minimalų virtualų turą galima užsisakyti vos už 265 eurus, o tai yra mačiau, nei minimalus atlyginimas. Investicija, tiesa, yra ilgalaikė, tad greitų rezultatų tikėtis neverta. Kaip ir kitose interneto reklamos srityse (SEO, turinio rinkodara ir pan.). Išbandykite virtualių turų galimybes jau dabar!

Kategorijose: Web dizainas, Web pamokos Tagged with: , , ,

SEO pamokos pradedantiesiems

nn1

Kategorijose: Įvairios pamokos, SEO pamokos Tagged with: , , , ,

8 SEO patarimai padėsiantys žmonėms rasti jūsų svetainę

nn1

Kategorijose: SEO pamokos, Web pamokos