Category: Web pamokos

Kuo skiriasi kenkėjiškos programos nuo virusų

virusai

Neseniai vykusi arši kova su išpirkos reikalaujančia kenkėjiška programa WannaCry priminė, kad daugelis nesuprantame, kas yra virusas, o kas kenkėjiška programa. Pasikalbėję su Ugetfix.com portalo ekspertais pabandysime paaiškinti labai paprastai, kas yra kas.

Kenkėjiška programa

Visos programos, kurių tikslas – kenkti kompiuteriams ar jų savininkams yra kenkėjiškos. Angliškai „malicious software“ gavo sutrumpinimą malware. Kenkėjiškos programos gali būti kelių rūšių:

  • Virusai;
  • Klavišų skaitytuvai – keyloggers;
  • Išpirkos prašančios programos – ransomware;
  • Šnipinėjimo programos – spyware;
  • Trojos arkliai – Trojan;
  • Reklaminės programos – adware.

Tiesa, paskutinės ne visų yra laikomos kenkėjiškomis, nors jų išnaikinimas kartais būna net sudėtingesnis, nei kai kurių virusų.

Virusai

Viena iš kenkėjiškų programų rūšių, kurių tikslas – sugadinti kompiuterį arba tam tikras programas. Virusas turi unikalią savybę daugintis savarankiškai keliaudamas iš vieno kompiuterio į kitą. Jei atsidarėte virusu užkrėstą dokumentą, greičiausiai jūsų pašto dėžutės kontaktai irgi gaus iš jūsų tą patį virusą, nes jis siekia daugintis bet kokiais būdais.

Klavišų skaitytuvai

Tai retesnė kenkėjiškos programos versija, tačiau jie turi labai aiškų tikslą – fiksuoti viską, ką paspaudžiate ant fizinės klaviatūros. Ypač įvairius slaptažodžius. Klavišų skaitytuvas yra pagrindinis būdas sužinoti elektroninės bankininkystės slaptažodžius, kad paskui piktavaliai galėtų prisijungti ir ištuštint žmogaus sąskaitas.

Išpirkos programos

Tai speciali programa, kuri užblokuoja prieigą prie kompiuterio sakydama, kad reikia sumokėti išpirką ir tada failai bus atblokuoti. Keista, bet tokios programos mėgsta apsimesti policijos priemonėmis. Tada skiriama „bauda“ už nelegalaus turinio atsisiuntimą, kuri turi būti sumokėta tikrai ne į policijos sąskaitą. Tokia programa WannaCry buvo neseniai sukėlusi kibernetinio saugumo ekspertus ant kojų, nes ją išvalyti buvo gana sudėtinga. Programišiai tokiomis programomis siekia gauti pinigų.

Šnipinėjančios programos

Tai vienos iš pavojingiausių programų. Jų tikslas sėdėti tyliai kompiuteryje ir sekti tam tikrą veiklą – slaptažodžius, puslapių apsilankymų istoriją. Jų tikslas – rinkti informaciją, kurią vėliau galima panaudoti šantažui, pinigų vagystėms ir t.t.

Trojos arkliai

Tai programos, kurios apsimeta ne tuo, kas iš tikrųjų yra. Pavyzdžiui jos gali dubliuoti oficialių svetainių išvaizdą, kad tik suklaidintas vartotojas būtų užkrėstas. Tada programa tyliai sėdi kompiuteryje ir laukia piktavalių nurodymų. O jie gali būti patys įvairiausi – panaudoti kompiuterio resursus DDOS atakoms, įdiegti išpirkos programą ar pavogti slaptažodžius.

Visų šių kenkėjiškų programų reikia saugotis – neatidarinėti įtartinų nuorodų, reklamų, failų.

Antivirusinė ir antimalware programos

 

Ir pabaigai – skirtumas tarp programinės įrangos. Antivirusinės programos yra skirtos apsaugoti kompiuterį nuo virusų patekimo. Antikenkėjiškos programos yra skirtos jau įdiegtas kenkėjiškas programas aptikti ir išvalyti. Jos įsidiegiamos dažniausiai pasireiškus tam tikriems simptomams. Rekomenduojama iš karto turėti abi programas, tada būsite kur kas saugesni.

 

Kategorijose: Web pamokos Tagged with: , , , , ,

Interneto puslapių kūrimas: 3 patarimai ieškantiems specialisto

interneto puslapiu kurimasKaipmat prireikė internetinės svetainės ar elektroninės parduotuvės, tačiau nesigaudote kainose? Internetinėse paieškos sistemose suvedę terminą „internetinio puslapio kūrimas kaina“ gausite rezultatus, o juose matysite kokius preliminarius tinklapių kūrimo įkainius nustato dabartiniai paslaugų teikėjai. Verta žinoti, kad dėl interneto svetainės sukūrimo nebūtina kreiptis į įmones – šias paslaugas teikia ir privatūs specialistai. Jie gali pasiūlyti ne ką prastesnės kokybės paslaugas. Bet, turėkite galvoje, kad tinklapių kūrimo įkainiai yra nustatomi atsižvelgiant į daugelį faktorių. Dėl to kai kurie paslaugų teikėjai gali nustatyt didesnes, o kiti – daug mažesnes kainas. Į ką reikėtų atsižvelgti užsisakant svetainių kūrimo paslaugas?

Specialisto patirtis. Renkantis paslaugų teikėją, kuriam pateiksite užsakymą dėl tinklapio sukūrimo, būtinai pasidomėkite kokia yra jo patirtis. Tie, kurie renkasi mažai patirties turinčius specialistus, neretai sumoka mažesnes sumas, tačiau neretai gauna ir gerokai prastesnės kokybės paslaugas. Kuo pasireiškia ta prasta kokybė? Interneto svetainės sukuriamos su „skylėmis“, todėl jas nulaužti yra be galo lengva. Dėl to vertėtų atsakingiau rinktis specialistus, nes toli gražu ne kiekvienas yra profesionalas.

Atliktų darbų sąrašas. Galvojate ar pasirinktas specialistas tikrai bus tiek kompetetingas, jog įgyvendintų visus jūsų norus? Tai jums pasakyti gali specialisto pateikiamas atliktų darbų portfelis. Tai reiškia, kad visuomet reikėtų atidžiai peržiūrėti pateiktus atliktus darbus – jeigu matysite, kad tame sąraše yra interneto svetainių, kurios atrodo moderniai ir šiuolaikiškai, tai tuomet galbūt ir nereikės abejoti specialisto gebėjimais.

Kokybės garantija. Bene vienas svarbiausių kriterijų renkantis specialistus – garantinis laikotarpis. Šioms paslaugoms jis taip pat suteikiamas. Jis reikalingas tam, kad specialistui baigus darbus, jūsų svetainė būtų bent kažkurį laiką prižiūrima. Tarkime – praeis keli mėnesiai ir jūsų tinklapį kažkas nulauš. Tai būtų specialisto, kūrusio tą tinklapį, kaltė, nes ji paliko saugumo spragų. Žinoma, įsilaužimai vykdomi ir dėl kitų priežasčių. Tačiau dėl to reikėtų visuomet rinktis specialistus, siūlančius garantiją bent keliems mėnesiams, jog esant kažkokiems sutrikimams, jie būtų pašalinami. Jeigu tie sutrikimai būtų ne dėl specialisto kaltės, tai tuomet jūs tiesiog būsite apie tai informuoti ir tiek.

Tai trys svarbiausi kriterijai, kuriais būtina remtis tiems, kuriems reikalingas interneto puslapio kūrimas. Sutinkate su jais?

Kategorijose: Įvairios pamokos, Web pamokos

Svetainės optimizacija – kas tai per procesas?

svetainės optimizacijaTam, kad galėtumėte suprasti kas yra svetainės optimizacija, pirmiausia reikia išsiaiškinti SEO termino reikšmę. SEO yra angliško žodžių junginio sutrumpinimas, kitaip vadinamas search engine optimization. Lietuviai SEO išverčia kaip optimizacija paieškos sistemoms.

Svetainės optimizacija paieškos sistemoms – tai procesas, kurio metu svetainė arba pasirinktas puslapis yra iškeliama pagal atitinkamą raktažodį į pirmuosius paieškos sistemos rezultatus.

Kaip atsidurti pirmosiose paieškos sistemos pozicijose?

Tam, kad būtų tinkamai atlikta svetainės optimizacija, pirmiausia reikia kreiptis į seo paslaugas teikiančias įmones, kuriose dirba seo specialistai, geriausiai išmanantys optimizaciją paieškos sistemoms. Seo specialistai – tikri savo srities asai.

Procesas

Tinkama svetainės optimizacija yra ilgas, tačiau daug vaisių atnešantis procesas. Svarbiausia viską daryti žingsnis po žingsnio pergalės link. Norėdami iškelti kliento svetainę į pirmąsias paieškos sistemos pozicijas, seo specialistai kantriai atlieką savo darbą.

Tam, kad svetainės optimizacija būtų tinkamai atlikta, pirmiausia seo specialistai padaro gilų raktinių žodžių tyrimą. Raktinių žodžių tyrimas padeda nustatyti, kurie raktažodžiai yra dažniausiai įvedami į paieškos sistemą atitinkamoms paslaugoms ar informacijai surasti.

Antra, seo specialistai nuosekliai ištiria konkurentų veiklą ir numato žingsnius, kuriuos reikės atlikti norint juos pralenkti.

Trečia, seo specialistai atlieka vidinę ir išorinę svetainės optimizacijas. Vidinė svetainės optimizacija – unikalaus turinio sukūrimas, tinkamas pavadinimo parašymas, nuotraukos, nuorodos įkėlimas ir t.t. Išorinė svetainės optimizacija – svetainė sutvarkoma iš išorės, pavyzdžiui įkeliamos išorinės nuorodos į kitus puslapius ir pan.

Ketvirtas etapas – nuolatinis svetainės prižiūrėjimas, konkurentų veiklos sekimas ir lankytojų srauto stebėjimas.

Rezultatai

Tinkamai atlikta svetainės optimizacija iškelia svetainę į pirmąsias paieškos sistemos pozicijas. Atsidūrusi lankytojui labiausiai matomoje vietoje, ji pati jį pritraukia. Padidėję lankytojui srautai lemia svetainės žinomumą, didesnį jos teikiamų paslaugų ar prekių pardavimą. O pardavimai lemia didelį pelną bei verslo plėtimąsi. Taigi, SEO – optimaliausias verslo sėkmės garantas.

Kategorijose: SEO pamokos, Straipsniai, Web pamokos Tagged with: , , , ,

Google reklama vaizdinės reklamos tinkle: kas tai?

Google reklamaKalbėdami apie Google AdWords privalumus, dažniausiai analizuojame paieškos tinklo skelbimus, tuo tarpu Google reklama vaizdinės reklamos tinkle aptariama sąlyginai retai. Vis dėlto, jei ieškote efektyvių būdų potencialių klientų srauto ir verslo apimčių didinimui, minėtoji reklamos forma padės siekti užsibrėžtų tikslų. Reklama Google vaizdinės reklamos tinkle šiandien yra viena produktyviausių priemonių, padedanti didinti įmonės ar prekinio ženklo žinomumą, pristatyti naujoves, pritraukti naujų klientų srautą, palaikyti pirkėjų lojalumą ir užtikrinti didesnius pardavimo rodiklius.

Reklama Google vaizdinės reklamos tinkle – tai įvairūs vaizdiniai skelbimai, besiskiriantys savo formatu. Minėtieji skelbimai gali būti rodomi tiek Google priklausančiose svetainėse, tiek Google partnerių svetainėse. Tiesa, pastarosios turi turėti įdiegtą Google AdSense reklamos skelbimų rodymo sistemą. Jei nusprendėte reklamuotis Google priklausančiose svetainėse, nepamirškite, kad minėtoji reklamos forma nenaudojama paieškos svetainėse, pvz., Gmail.

Vertinant Google vaizdinės reklamos tinklo privalumus, būtina išskirti tikslingą vartotojų pasiekimą, t. y. reklama leidžia pasiekti asmenis, apsilankiusius pasirinktos tematikos tinklalapiuose. Be to, Google reklama leidžia pasirinkti tikslinę auditoriją ne tik atsižvelgiant į nustatytus raktažodžius, bet ir remiantis svetainių turinio temomis. Vienas esminių privalumų yra tai, kad vaizdinės reklamos tinkle yra milžiniškas kiekis įvairios tematikos svetainių, o tai reiškia, kad jūs, kaip reklamos užsakovas, praktiškai visuomet turėsite galimybę rinktis iš plačios pasiūlos ir užtikrinti, kad reklama būtų transliuojama tinkamame kontekste. Internetinės rinkodaros specialistai primena, kad reklama vaizdiniame tinkle gali būti planuojama ir naudojant remarketingo (pakartotinės rinkodaros) principus arba pasirenkant konkrečias svetaines.

Jei siekiate efektyviausių rezultatų ir norite užtikrinti didžiausius pardavimo mastus, privalote bendradarbiauti su internetinės rinkodaros specialistais, kurie padės parinkti tinkamiausias reklamos priemones ir užtikrins, kad Google reklama bus didžiausią investicinę grąžą žadančia reklamos priemone. Nepamirškite, kad Google vaizdinės reklamos tinkle leidžiami skirtingų formatų skelbimai, todėl galite transliuoti tiek tekstinius skelbimus, tiek animuotus ir statinius reklaminius skydelius ar vaizdo įrašus YouTube kanale.

Google vaizdinės reklamos tinklo kainodara gali būti laisvai pasirenkama, pvz., jūs galite būti apmokestinti už reklamos parodymus arba už paspaudimus ant reklamos. Pastaroji apmokėjimo sistema yra vienas dažniausių ir populiariausių verslininkų pasirinkimų. Vieno paspaudimo kaina priklauso nuo daugybės atskirų faktorių ir gali keisti nuo kelių iki keliasdešimt eurų. Siekiant išvengti nemalonių staigmenų, rekomenduojama nustatyti maksimalią vieno paspaudimo kainą ir niekuomet nemokėti daugiau, nei buvo numatyta. Tiesa, pati Google AdWords sistema paremta aukciono, t. y. kainų siūlymo, principu, todėl vieno paspaudimo kaina gali keistis.

Kategorijose: SEO pamokos Tagged with: , , ,

Trumpas gidas apie Google reklamą

Žinomas faktas, kad reta internetinė parduotuvė gali išgyventi be Google Adwords – reklaminių skelbimų Google paieškos rezultatuose. Kai kurios iš jų generuoja apie 90 procentų pardavimų būtent šiuo metodu. Retas kuris interneto vartotojas eina iki dešimto paieškos rezultatų puslapioi, dėl to yra labai svarbu būti kuo aukštesnėse vietose pagal savo raktines frazes. Google Adwords yra vienas iš Google reklama būdų, tačiau jų yra ir daugiau.

Google Adwords dažniausiai pasirenka įmonės, kurios nori padidinti savo pardavimus, potencialių lankytojų srautą. Sukūrus, sukonfigūravus paskyrą, paleidžiama reklama ir jau tą pačią dieną galime matyti reklamuojamą tinklapų Google rezultatuose pirmose pozicijose, sąraše viršuje. Apmokestinami tik paspaudimai. Google Analytics pagalba galima fiksuoti konversijas – koks skaičius lankytojų, paspaudusių ant reklamos skelbimų nusipirko prekių ir už kokią pinigų sumą. Tokiu būdu labai paprasta palyginti reklamai išleistus finansus ir parduotų prekių uždarbį. Jeigu svetainėje nėra elektroninės prekybos – kaip konversiją galima nustatyti užejimą į kontaktų direktoriją, ar užklausos formą.

Adwords reklamaBanerinė Google reklama yra skirta įvaizdinėms reklaminėms kampanijoms. Banerius galima rodyti konkrečių miestų gyventojams, pasirinkus jų lytį, amžių, pomėgius, tematikas ir raktinius žodžius. Mokestis skaičiuojamas tik nuspaudus ant banerio ir papuolus į užsakovo interneto svetainę. Baneriais reklamuotis mėgsta mažmeninės prekybos įmonės, orientuotos į galutinį vartotoją.

Kita Google reklama yra remarketingas. Tai – pakartotinė banerinė reklama, pasirodanti vartotojui, atsitiktiniuose puslapiuose naršant internete. Remarketingas yra naudingas potencialiems lankytojams padėti apsispręsti ir neleisti pamiršti apie tinklapį, iš kurio jis išėjo. Įsidiegus į svetainę remarketingo kodą, galima kaupti lankytojų duomenis ir po kurio laiko tuo pačiu metu jiems rodyti norimą reklaminį banerį.

Youtube vaizdo klipai – tai Google reklama rodoma prieš prasidedant bet kuriam vaizdeliui Youtube portale. Apmokestinimas yra už peržiūras. Mokama tada, kai lankytojas peržiūri bent pusę minutės reklaminio vaizdelio. Jeigu vaizdelis uždaromas greičiau nei per trisdešimt sekundžių, už peržiūrą nemokama. Youtube dažniausiai reklamuojasi tie, kurie turi ir nori ką papasakoti apie savo paslaugas ir prekes.

Gmail reklama – tai Google reklama rodoma elektroninio pašto aplinkoje. Principas yra panašus kaip ir Google Adwords reklama. Pasirenkami tikslingi raktiniai žodžiai ir pagal juos rodomas reklaminis skelbimas. Nuspaudus jį, vartotojas nukreipiamas į elektroninio laiško formą, kurioje matomas pasiūlymas su grafiniais elementais. Gmail yra galimybė rodyti reklamą netgi konkurentų klientams.

Google reklama turi daugybę formų, visos jos turi skirtingas paskirtis. Esant skirtingiems reklamos tikslams, naudojamos ir skirtingos priemonės. Iš pirmo žvilgsnio – apsispręsti nelengva. Todėl geriausiai būtų nusistatyti savo tikslinę auditoriją, pasiskaičiuoti reklamai skiriamą biudžetą ir kreiptis į profesionalią digital agentūrą, kuri galės deramai pakonsultuoti.

Kategorijose: Web pamokos Tagged with: , ,

Virtualus turas – nauja erdvė reklamai

Pristatyti save ir savo veiklą yra dešimtys skirtingų būdų. Vieni jų – efektyvūs ir veiksmingi, kiti labiau tinka prekės ženklo populiarinimui. Pasirinkti reiktų tik tuos, kurie tinka jūsų verslui. Jei galite pasigirti savo aplinka – patalpomis, biuru, vieta, kurioje esate įsikūrę, rekomenduojame išbandyti virtualųjį 3D turą. Tai naujausia interneto reklamos priemonė, kurią pagaminti Lietuvoje gali keliolika žmonių ir įmonių.

virtualus turas

Virtualus turas – interaktyvi reklamos forma, todėl reikia pagalvoti, kas turėtų būti akcentuojama pirmiausiai. Kartais fasadas būna nelabai įspūdingas, dėl to tokio turo lankytojas nesuintriguojamas pakankamai, kad išnaršytų visas turo „pakampes“. Virtualus turas yra efektinga priemonė, kai vaizdai yra įspūdingi. Jei vaizdai ne tokie jau įspūdingi, jį tenka praturtinti papildomomis priemonėmis. Virtualiajame ture galima patalpinti nuotraukų galerijas, kurios suteiktų lankytojui papildomos informacijos apie jūsų veiklą. Taip pat nepamišytų ir garsinis fonas, kuriame būtų pateikiama reklaminė žinutė, o ne šiaip migdantis ir neasociatyvus skambesys. Aktoriaus įgarsinta žinutė gali būti naudinga ne tik prekės ženklo populiarinimui, bet ir pardavimų skatinimui.

Įdomu tai, kad virtualiajame ture gali būti „įmontuotas“ ir vaizdo klipas. Aišku, interjere gali būti pavaizduotas televizorius arba ekranas, kuriame tas klipas paleidžiamas, vos tik lankytojas pasieka tam tikrą tašką.

Tai tradicinis virtualus turas. Interaktyvioji reklama šioje vietoje nesustoja. 3dturas.lt kūrėjai pristato naują reklamos rūšį – interaktyvioji 3D svetainė. Tai informacija, kuri talpinama virtualiame ture. Įsivaizduokite, kad virtualus turas yra pagrindinis jūsų įmonės puslapis, kuriame reikia pateikti papildomą informaciją apie teikiamas paslaugas. Tai daroma tekstiniu būdu ir video klipais. Interaktyvioje 3D svetainėje galima patalpinti ir elektroninę parduotuvę, todėl tokia svetainė tampa pilnaverte internetine parduotuve, kurioje galima ne tik apsidairyti, bet ir užsisakyti norimas prekes. Galimybės – neišmatuojamos ir galima sakyti, labai intriguojančios. Tokį puslapį galima „įklijuoti“ į bet kurį kitą puslapį, kur palaikomas HTML kodas. Tai dar vienas ryškus privalumas, kuriuo pasigirti gali tik Youtube video klipų kanalai. Virtualus turas – beveik tobula reklamos forma, kuri dabar ateina į Lietuvą. Be to, kosminių pinigų nekainuoja. Minimalų virtualų turą galima užsisakyti vos už 265 eurus, o tai yra mačiau, nei minimalus atlyginimas. Investicija, tiesa, yra ilgalaikė, tad greitų rezultatų tikėtis neverta. Kaip ir kitose interneto reklamos srityse (SEO, turinio rinkodara ir pan.). Išbandykite virtualių turų galimybes jau dabar!

Kategorijose: Web dizainas, Web pamokos Tagged with: , , ,

SEO pamokos pradedantiesiems

nn1

Kategorijose: Įvairios pamokos, SEO pamokos Tagged with: , , , ,

SEO ar Google reklama: ką pasirinkti?

Kiekviena situacija dažniausiai turi bent dvi išeitis. Kokį sprendimą pasirinkti nulemia įvairūs faktoriai. Vieni rinksis išeitį, padėsiančią problemą išspręsti greitai, nepaisant tikrumo dėl rezultatų efektyvumo vėliau. Kiti geriau veiks po truputį, tačiau bus garantuoti rezultatų ilgalaikiškumu ateityje. Taip, supratote teisingai: šiomis metaforomis pristatome ne ką kitą, kaip du priešininkus (o galbūt partnerius), prisidedančius siekiant to paties tikslo – populiarumo ir žinomumo internete didėjimo. Taigi, ką pasirinkti? Palyginkime abi galimybes.

cooltext1117344968

SEO paslaugų rezultatus vartotojas gali pamatyti įvedęs pasirinktą raktažodį į paieškos langelį. Tai – pirmiausiai pateikiamos nuorodos į svetaines, atitinkančias dominančią temą. Tuo pat metu paieškos lange (viršuje arba dešinėje pusėje) matomos ir Google reklamos.  Tikėtina, jog žmonės labiau pasitikės gautais užklausos rezultatais nei reklaminio pobūdžio skelbimais.

Dar vienas skirtumas – laikas rezultatams pasiekti. Vos tik sumokėjus už Google reklamos paslaugą, skelbimas bus tuoj pat patalpintas ir lauks vartotojų dėmesio. Tuo tarpu naudojantis SEO paslaugomis, priklausomai nuo konkurentų gausos rinkoje, patekimas į paieškos reitingų viršūnes gali užtrukti keletą mėnesių (remiamasi SEOaudit.lt praktika).

Natūralu, jog kiekvienam užsakovui svarbu finansiniai aspektai. Naudojantis Google reklamos paslauga, tam tikrą suma iš reklamavimuisi skirto biudžeto nuskaitoma vartotojui paspaudus reklamą.  Pasirinkus SEO variantą, reikia sumokėti už pasirinktą paslaugą ar paslaugų paketą. Reikia nepamiršti, jog SEO paslaugos įvairiapusiškesnės nei Google Adwords: svetainė ne tik populiarinama paieškos sistemose, tačiau tuo pat metu skiriamas dėmesys jos kokybės tobulinimui, analizuojama konkurentų veikla, užmezgami ryšiai su partneriais, rūpinamasi užsakovo reputacija internete.

SEO užtikrina, gautų rezultatų išlikimu ateityje: pavykus pasiekti reitingų viršūnes, jose didelė tikimybė išlikti ilgam, net jei ir kuriam laikui pristabdoma SEO veikla. Tuo tarpu Google reklamuos paslaugas ar prekes iki tol, kol užsakovas turės tam pinigų. Priešingu atveju dominuos finansiškai stipresni konkurentai.

Ką rinktis – SEO paslaugas ar Google reklamą – lemia tai, kokie užsakovo tikslai bei finansinės galimybės. Aišku,  derinant abi paslaugas, būtų pasiekiami maksimalūs rezultatai – populiarumas greitai ir ilgam.

Kategorijose: Įvairios pamokos, SEO pamokos, Straipsniai, Web pamokos Tagged with: , , , , , ,

Reklama internete – 3 pamokos

reklama interneteSveiki, norime duoti keletą naudingų patarimų interneto svetainių savininkams ir žmonėms, kurie yra atsakingi už jų priežiūrą. Pateiksime 3 paprastas ir NEMOKAMAS pamokas, kaip galima pareklamuoti savo puslapį be didelių sąnaudų.

1 pamoka. Reklamuoti reikia tik naudingą turinį.

Pirmiausiai, reikia nustatyti žaidimo taisykles. Reklama internete turi būti įdomi ir kartu paprasta. Reikia turėti, ką reklamuoti. Įsivaizduokime, kad esate smulkus verslas, kuris neseniai susikūrė interneto puslapį. Puslapis gana paprastas – informacija apie įmonę, paslaugų pristatymas, kontaktai. Vadovas liepia puslapį pareklamuoti. Galima išleisti milijonus, tačiau ši reklama nepadės jūsų verslui, nes lankytojai matys tik standartinę informaciją. Puslapiai dabar HTML jau nebedaromi, dažniausiai naudojamos sudėtingos Turinio valdymo sistemos, kurios leidžia sukurti puslapį, jį apipavidalinti.

Sukurkite atskirą pasiūlymą, kuris galioja tam tikrą laiką. Štai jį ir reklamuokite. Pasiūlyme turi būti paaiškinta, kodėl jūsų paslauga pagerina klientų gyvenimą, kaip gali jį pakeisti ir kodėl klientas turi už tai sumokėti. Jei tai kažkoks produktas, pasistenkite jį išsamiai aprašyti, pateikti naudojimosi instrukciją. Kai pradėsite šį turinį ruošti, pamatysite, kad tai gana nemažai darbo. Užtruksite pora valandų, tačiau rezultatas bus tikrai geras, nes skaitytojui tai bus naudingas turinys.

Jei neturite ko reklamuoti, taip pat paruoškite naudingo turinio. Tiesiog paruoškite paslaugos aprašymą su patarimais, atsiliepimais (geriausiai tikrų žmonių), iliustracijomis. Tai patiks jūsų lankytojams, jie paprasčiau taps jūsų klientais.

2 pamoka. Socialiniai tinklai – nemokama reklama.

Taigi, jau turite naudingo turinio. Kur jį reklamuoti? Pirmoje vietoje tai turėtų būti socialiniai tinklai. Jūsų įmonėje dirba 5-10 žmonių, tad išsiųskite visiems laišką paprašydami pasidalinti tuo naudingu turiniu pas save ant sienos. Jei darbo metu negalite naudotis socialiniais tinklais, padarykite tai namie. Perklauskite savo kolegų, ar padarė, ar pasidalino. Jei ne primygtinai paprašykite tai padaryti. Įsivaizduokite, jei kiekvienas jūsų kolega turi po 200 draugų, bent 100 gali pamatyti šią informaciją, bent 10 iš pamačiusiųjų – paspausti ant nuorodos. Taigi turėsite jau 50-80 lankytojų iš socialinių tinklų. Paprašykite savo draugų, kurie nėra jūsų kolegos pasidalinti jūsų informacija. Dauguma nesutiks, tačiau kažkas nepalaikys tai dideliu įžūlumu. Tai gali atvesti dar daugiau lankytojų. Reklama internete leidžia reklamuotis ne tik socialiniuose tinkluose, bet ir forumuose, bet čia reiktų būti atsargiems.

3 pamoka. Reklaminė žinute el. pašto paraše.

Savo el. pašto parašą žmonės pasidaro vieną kartą ir taip jis lieka metais. Laikas atnaujinti jį kas mėnesį, kai tik norite pasidalinti kokiu naudingu turiniu savo puslapyje. Paprasčiausiai po parašu prirašykite dar vieną eilutę „pasiūlymas, kuriam negalėsite atsispirti“ ir pateikite nuorodą į savo puslapį, kurį norite reklamuoti. Viskas! Dabar tik pasistenkite siųsti daug laiškų, ypač nepažįstamiems žmonėms, kurie tikrai pasižiūrės, kas jūs tokie, o kai ką gal net sudomins, kas čia per pasiūlymas, kuriam neįmanoma atsispirti… Toks ir yra jūsų tikslas.

Yra vienas dalykas – reiktų atsargiau tai daryti, jei klientai gauna prastesnes sąlygas, nei tame pasiūlyme. Jie paprasčiausiai gali priminti, kad štai čia jūs akciją darote, o mums tai sąlygos prastesnės. Dėl to ir reikia kiekvienam pasiūlymui išryškinti galiojimo laiką nuo pradžios iki pabaigos. Taip galėsite klientams paaiškinti, kad akcija tada negaliojo, kai derinote sąlygas…

Taigi, trys lengvos pamokos, kurios įrodo, kad reklama internete yra gana paprasta ir efektyvi.

Kategorijose: Įvairios pamokos, SEO pamokos, Web pamokos Tagged with: , , , ,

Interneto katalogai

Aukštai reitinguojamos svetainės, turi daug nuorodų iš kitų svetainių, ir dažnai iš tos pačios srities arba tiesiogiai susijusių. Tokios nuorodos yra labai vertinamos paieškos sistemų, tokių kaip Google, nes tai padeda nustatyti, kurios svetainės yra pripažintos lyderės savo srityje.

Kas yra Interneto katalogai?

Paieškos sistemos naudoja automatizuotus metodus, kad indeksuotų ir reitinguotų puslapius, o katalogai yra valdomi žmonių, kurie prižiūri, atrinkinėja ir talpina svetaines į tam tikras katalogų kategorijas. Kadangi kiekvienas katalogas turi savo taisykles, registruotis juose kartais tampa painu. Žmones klaidina daugybė kategorijų ir subkategorijų ir vis kitokios registravimo taisyklės. Dėl didelio norinčių užsiregistruoti skaičiaus, katalogai būna labai atrankūs, dėl to labai svarbu viską padaryti tinkamai ir iš pirmo karto, kitaip daryti keitimus vėliau būs labai sunku, o kartais ir neįmanoma.

Kaip registracija kataloguose gali padėti Jūsų svetainės reitingams

Vertingiausios yra vienpusės nuorodos, kitais žodžiais tariant kai viena svetainė atiduoda balsą už Jūsų, o jūs neduodate nieko mainais. Interneto katalogai yra idealus būdas susirinkti kuo daugiau tokių balų, ir taip pakelti savo svetainės reitingus paieškos sistemų „akyse“. Kataloguose užregistruota svetainė, taip pat natūraliai pritrauks ir daugiau lankytojų, kurie ten ieškos jiems aktualios informacijos.

Teisinga registracija kataloguose

Pagrindinis tikslas registruojant svetaines kataloguose yra jas pateikti taip, kad būtų įtraukta su Jums palankiais raktažodžiais, aprašymais ir su kuo mažesniu redaktorių taisymu. Taip pat svarbu suprasti specifinius katalogų reikalavimus ir patalpinti svetainę į labiausiai tinkamas kategorijas ar sub-kategorijas.

Kategorijose: SEO pamokos, Web pamokos

8 SEO patarimai padėsiantys žmonėms rasti jūsų svetainę

nn1

Kategorijose: SEO pamokos, Web pamokos

Google-Pagerank – kas tai?

Kur rasti savo google Page-Rank?

Aš asmeniškai naudoju šį puslapį, kuris man atrodo patogus:
http://www.prchecker.info/check_page_rank.php

Ar galima nusipirkti geresnį Page-Rank?
NE, Page-rank taip pat kaip ir žmoniu meilės nusipirkti neįmanoma. Ji reikia užsitarnauti.

Kas kontroliuoja Page-Rank sistemą?
Page-rank sistema yra kontroliuojama google.com ir jos naujausių technologijų.

Koks yra vidutinis Page-Rank?
Internete daugiausiai Page-Rank vyrauja nuo 1 iki 3. Nes internete kaip žinote pilna šiukšlių, kurios niekam nereikalingos, bet deje nėra ištrinamos.

Kiek užtrunka kol pasikeičia mano svetainės Page-Rank?
Tai gali užtrukti nuo 2 iki 4 mėnesių. Jusu Page-Rank pasikeicia kas kažkur 3 mėnesius,http://www.prchecker.info/check_page_rank.php gali pateikti duomenis, kurie nebus senai atnaujinti, nors google.com sistemoje Jūsų Page-Rank bus visai kitoks, nes sistema Page-Rank’us atnaujina kas kažkur 3 mėnesius.
http://www.google.com/dirhp čia galite pasiskaičiuoti daug tikslesnį savo Page-Rank.

Kaip pakelti savo puslapio Page-Rank?
Geriausia būtų, kad svetainės turinčios didelį Page-Rank (bent 4) įdėtų nuorodą į Jūsų svetainę, kuo daugiau tokių nuorodų tuo Jūsų svetainės Page-Rank didesnis. Galite ir patys tai padaryti, pvz. susirandate 100 ar daugiau forumų su pagerank 4 ir didesniu. Forume kur yra vieta “Jūsų svetainės” arba “Interneto nuorodos” arba tiesiog “Reklamos Vieta”, įrašote savo svetaines adresa ir štai Jums linkas į Jūsų svetainę. Tokių forumų internete tikrai daug tik reikia paieškoti ir padirbėti reklamuojant savo svetainę.. Tik nespaminkite, tai draudžiama įstatymais. Rašykite tik tose vietose kur yra skirta vieta.

Kam reikalingas Page-Rank? Kokia iš jo nauda?
Page-Rank yra rodiklis google.com sistemoje, pagal kurį google.com ieškoma keyword rezultatą rodo aukščiau, arba žemiau, tarp kitų rastų rezultatų. Tai yra vienas svarbiausių rodiklių, rikiuojant rezultatus.

Trumpas supažindinimas su Google-Pagerank sistema ir veikimo principu.

Kategorijose: SEO pamokos, Web pamokos

Kaip patekti į Google sąrašus per 24 valandas?

Turbūt daugelis kas domitės girdėjote jog žmonės patenka į google search engine per 24h arba greičiau ir tikriausiai pagalvojote, kad jie naudoja kažkokias paslaptingas priemones arba jų puslapius optimizuoja (bando pritaikyti paieškos sistemoms) profesionalai.

Iš tikrūjų taip nėra, nes patekti į Google per vieną dieną yra ganėtinai lengva. Pirmiausia kaip įsitikinti ar Jūs dar nesate įtrauktas į google.com?
Nueinate adresu http://www.google.lt arba http://www.google.com ir parašote savo adres? pvz.: http://www.diskutuok.lt, jeigu gaunate žinutę, kad duomenų nerasta reiškias Jūsų svetainė į google dar įtraukta nebuvo. Jeigu gavote bent vieną rezultatą, tai reiškia tik viena – Jūs jau google paieškos sistemoje.

Taigi tiems kas negavo jokių rezultatų verta skaityti toliau.

Daugelis žmonių mano kad į google pateks nuėję adresu
http://www.google.com/addurl.html
ir užpildę pora paprasčiausių formų.
Taip Jūs gal ten ir pateksite tačiau tai užims mėnesį, o gal net daugiau, tačiau tai pats prasčiausias būdas patekti į google.

Mano patarimas: niekada nesinaudokite šia forma su kuria galite patekti į google ir niekada nenaudokite jokių kitų, kurios leistų patekti į kitas paieškos sistemas kaip Yahoo, MSN, Altavista arba Alltheweb.

Kaip patekti į google per 24 valandas?
Taigi susirandate per google panašios tematikos saitą kaip Jūsų, kurie jau turi gera pagerank pvz 5 arba 6*. Jeigu sugebėsite gauti nors vieną linką iš puslapio kurio PR yra 5 Jus google į savo sistemą įtrauks greičiau negu per 72 valandas, jeigu sugebėsite gauti linką iš puslapio kurio PR6, tai Jūsų puslapis bus įtrauktas greičiau negu per 24 valandas!
Žinoma tai gali kainuoti, bet kas yra pasiruošę pritraukti daug lankytojų iš google šitas faktorius gali būti labai svarbus.

Kategorijose: SEO pamokos, Web pamokos

Kas yra SEO?

SEO – “Seach Engine Optimization” trumpinys, lietuviškai: Optimizavimas Paieškos Sistemoms yra derinys įvairių metodų, kurie yra skirti pakelti jųsų tinklalapio pozicijoms (ranks) paieškos sistemose vienu ar keliems raktažodžiams (keywords).

Pvz.: Sukurdami Adobe Photoshop pamokų tinklalapį, norėtumėte, jog į Google, Yahoo!, Live Search (MSN) ar kitą paieškos sistemą įvedus raktažodžius (keywords) „Photoshop Pamokos“, jūsų puslapis būtų aukščiau visų kitų, t.y. pirmoje pozicijoje (rank), o liaudiškai tariant: kai įvedate „Photoshop Pamokos“, norite, jog jūsų tinklalapis rezultatuose turi būti pirmas. Tokių būdų jūs gausite daugiausiai lankytoju.

Šiek tiek plačiau

SEO yra vienas svarbiausių, o mano manymu pats svarbiausias marketingo elementas, jūs netik iškylate į pirmas pozicijas bet ir turite galimybę pritraukti milijonus būsimų klientų.
Egzistuoja du būdai patekti į aukščiausias pozicijas (top‘us):

Pirmasis – White Hat – tai eilė įvairių metodų, kurie yra leidžiami paieškos sistemų, pvz.: kokybiško tinklalapio kūrimas, nuorodų (links) gavimas ir t.t.

Antrasis – Black Hat – tai eilė įvairių metodų, kurie yra uždrausti paieškoks sistemų, pvz.: Cloaking, Spam (Spamdexing) ir t.t. Ankščiau ar vėliau paieškos sistemos aptikusios tokius pusalpius pašalina juos iš savo sistemos, t.y. jūsų puslapis aplamai jau nėra rodomas paieškos sistemose. Atsiprašau, bet lietuviškų šių žodžių terminų nežinau, gal tiktų šiukšlinimas, bet tada viskas būtų iškraipyta, todėl tegul šie terminai lieka anglų kalba.

Asmenys, kurie naudoja White Hat metodus kaltina tuos, kurie naudoja Black Hat, sakydami jog jie nesąžiningai bando manipuliuoti pozicijomis (ranks), o tie, kurie naudoja Black Hat metodus teigia, jog SEO aplamai yra mėginimas manipuliuoti pozicijomis.

Paieškos sistemos naudoja kelias rūšis savo rezultatų (listings) puslapiuose (SERPs – Search Engine Results Pages) rodyti, įskaitant: Pay Per Click reklamas (advertisements), mokamų įtraukimų (paid inclusions) ir vadinamus „organic“ rezultatus (results), tai tokie rezultatai, už kurių rodymą mokėti nereikia, kitaip sakant, paprasti rezultatai, kurie rodomi prieš ar po (priklauso nuo paieškos sistemos) mokamų rezultatų.

Tai įdomu

Konkuruojančiose rinkose vyksta tikri karai, nėra didelė paslaptis jog didžiausią pelną atneša prekyba vaistais, todėl ten konkurencija yra įpatingai stipri. Vienos firmos spaudžia ant kitų firmų reklamų, už kurias savaime jos moka, taip priversdamos jas prarasti kuo didesnį pinigų kiekį, o galbūt visai pasitraukti iš šios rinkos. Tai nėra vienintelis būdas, dažnai vienam ar kitam asmeniui sumokama už tai, jog jis visiškai pašalintų konkurentų tinklalapius, tikriausiai suprantate apie ką aš, taipogi „hi-jack‘inimą“ ir panašiai.

Kategorijose: SEO pamokos, Web pamokos

SEO Apgaulės. Kaip neužkibti?

Pripažinkime, apgavystės internete klesti, nėra išimtis ir SEO, pusė ar net daugiau tokias paslaugas siūlančių kompanijų ar pavienių asmenų tiesiog susirenka pinigus.
Į ką reikia atkreipti dėmesį ar ko imtis renkantis paslaugas?

1. NIEKADA neparodykite, jog Jūs visiškai nieko apie tai neišmanote.
2. Neįmanoma garantuoti pozicijų, o juolab visam laikui.
3. Greitų rezultatų nesitikėkite, viskam reikia laiko, tačiau pirmuosius pokyčius turėtumėte pamatyti gana greitai, galbūt per mėnesi ar greičiau. Firmas, kurios garantuoja greitus rezultatus geriau praleisti.
4. Didelę dalį SEO dalies užima ir pats turinys (content), todėl save gerbianti firma turi atlikti ir šį darbą, jeigų jie apie tai neužsimena, geriau rinktis kitą.
5. Jūsų paprašė pateikti sąrašą raktažodžių (keywords) su kuriais norėtumėte pakilti „į aukštumas“ – to nedarykite, tai jų darbas.
6. Išankstinių kainų būti negali, kiekviena rinka yra skirtinga, reikalingi skirtingi metodai bei strategija, o kaina priklauso tik nuo to.
7. Paklauskite apie „Black Hat“ ir „Grey Hat“ metodus, jeigu jie juos naudoja, geriau pasirinkti kitą kompaniją, nes šie metodai paieškos sistemų yra uždrausti.
8. Paprašykite pavyzdžių, jeigu jie yra pirmose pozicijose su tokiais raktažodžiais kaip „buy red color clothes cheap online today with free shipping“… Tokios „optimizacijos“ nieko nevertos. Tikiuosi mintį supratote.

Susimąstymui: Jeigu jie jau tokie „SEO Genijai“, tai kodėl nesusikuria puslapių ir nepakelia į top 10 ar bent top 50 su tokiais raktažodžiais (keywords), kurie neša dešimtis tūkstančių dolerių per dieną, pvz.: farmacijos, lošimų ir t.t?

Kategorijose: SEO pamokos, Web pamokos